Aku tujukan video ini khas buat murid-muridku yang akan menghadapi PSR nanti

MENGEJA PERKATAAN DENGAN BETUL

Monday 14 March 2011

Kucing yang jinak


Pada suatu hari ketika Afiqah sedang berjalan-jalan, dia terjumpa kawan lamanya iaitu Izzati. Setelah itu dia pergi berjumpa dengan Izzati.

Afiqah: Assalamualaikum Izzati. Lama tidak berjumpa.

Izzati: Wa’alaikumsalam Afiqah. Ya memang sudah lama kita tidak berjumpa.

Afiqah: Apa yang kamu bawa itu Izzati. Dari mana kamu dapat kucing itu.

Izzati: Oh, ini kucing tadi saya ternampak kucing ini di tepi longkang lalu mengambilnya.

Afiqah: Wah, comelnya kucing itu.

Izzati: Awak nak kucing ini? Saya tidak dapat menjaganya kerana saya sudah ada banyak kucing di rumah. Kucing ini jinak.

Afiqah: Baiklah, saya akan menjaga kucing ini dan memberi makan dan minum setiap hari.

Disediakan oleh:
Nurul Asyiqin Nadhirah
6 Cekap

No comments:

Post a Comment