Aku tujukan video ini khas buat murid-muridku yang akan menghadapi PSR nanti

MENGEJA PERKATAAN DENGAN BETUL

Monday 14 March 2011

Pemandu yang handal


Pemandu: Tuan nak ke mana?

Tuan: Saya nak pergi ke Kuala Lumpur.

Pemandu: Baiklah tuan. Kalau begitu saya nak singgah ke stesyen minyak dahulu tuan?

Tuan: Boleh. Pergilah ke stesyen minyak dahulu, kemudian hantar saya ke Kuala Lumpur.

Setelah ke stesyen minyak, pemandu itu membawa keretanya dengan pantas ke Kuala Lumpur.

Tuan: Boleh awak pandu perlahan sedikit?

Pemandu: Tidak boleh tuan. Saya pemandu yang handal di kota ini.

Tuan: Baiklah kalau begitu. Pandu dengan selamat ya.

Pemandu: Tuan! Kita sudah sampai.

Tuan: Wah! Awak memang pemandu yang handal. Terima kasih ya.

Pemandu: Sama-sama. Memang saya pemandu handal. Tuan tidak kenal saya, Michael Schumacher.

Disediakan:
Md Syahril Gadafi bin Azri
6 Cekap

No comments:

Post a Comment